aug

Digitalt påfyll: Bærekraftsbiblioteket

Torsdag 29. august 2024, at 09:00 – 09:45
Påmelding gir deg tilgang til sendinga via link i e-post.

Arrangør: Agder fylkesbibliotek

Malin Kvam og Mari Eggen Sager vil presentere et nytt nettkurs spesiallaget for bibliotekarer, der du lærer å ta i bruk Bærekraftsbiblioteket, og bli inspirert til å bruke bøkene og de tilhørende ressursene i aktiv formidling.

Bærekraftsbiblioteket er et opplegg for skoler, biblioteker og andre organisasjoner til å arrangere lesesirkler for barn og unge i alderen 6-15 år.

Lær å bruke Bærekraftsbiblioteket

I dette kurset blir du bedre kjent med Bærekraftsbiblioteket, en ressurs for bibliotekarer som ønsker å formidle litteratur til barn og unge med bærekraft som tema.

Malin Kvam er utdannet bibliotekar og har en mastergrad i utviklingsstudier og internasjonale relasjoner. Hun har tidligere jobbet på FNs regionale bibliotek og informasjonskontor i Brüssel. I dag er hun seniorrådgiver ved Trøndelag fylkesbibliotek.

Mari Eggen Sager er utdannet sosialantropolog og har en PPU i samfunnskunnskap. Hun jobber som seniorrådgiver i FN-sambandets region Nord-Midt, med kontorsted i Trondheim. Sager jobber mye med formidling av internasjonale forhold med spesiell fokus på FNs rolle i verden. De siste årene har hun drevet mye med formidling av FNs bærekraftsmål, spesielt for ulike aktører i undervisningssektoren.

Påmelding gir deg tilgang til sendinga via link i e-post. Du får også tilgang på opptak om du ikke får sett sendinga direkte.

Agder fylkesbiblioteket har utviklet konseptet som er tatt videre i prosjektet Formidlingskompetanse i folkebibliotek (FiF) som et tilbud til bibliotek i hele landet! Agder står fortsatt som redaktør for tilbudet, og tar imot ønsker og innspill om innhold. Påfyllene kan ses i opptak på Bibliotekutvikling.no