Temamøter med kurs i informasjonskompetanse

Her presenterer vi tre temamøter med foredrag om informasjonskompetanse. De er for alle som jobber i bibliotek og trenger en oppdatering på litteratursøk, kildekritikk eller referansehåndtering. Temamøtene og forelesningsrekka bygger på boka «Informasjonskompetanse» av Vibeke Bårnes og Mariann Løkse

Temamøtene om informasjonskompetanse ble presentert på tematirsdag i regi av Troms og Finnmark fylkesbibliotek. Her får du en innføring i tre sentrale deler av informasjonskompetanse. David Wulff Sæther og Mats Ivan Larsen ved Senja bibliotek står for innholdet. Vi har også lagt ved de tilhørende powerpointene.

Du kan se foredragene uavhengig av resten av prosjektet.

Del 1. Litteratursøk

Powerpoint brukt i opptaket

Del 2. Kildekritikk

Powerpointen brukt i opptaket

Del 3. Referansehåndtering

Powerpointen brukt i opptaket

Innholdet er del av et større prosjekt i regi av Senja bibliotek, for å styrke og forbedre bibliotekets arbeid for studenter.