Filmene

Filmene finnes både på Youtube i kanalen @leseforslag og i Bibliotek24 sin Mediebank. Her finner du informasjon om hver av dem.

I kanalen @leseforslag kan man se alle filmene. Hver film er synlig i en eller flere spillelister. Dersom man er ute etter en film om en spesifikk bok, gå inn i den aktuelle spillelista, trykk Ctrl+F og søk etter tittel eller forfatter.

Lenker til spillelistene etter sjanger:

Lenker til spillelistene som tilsvarer utvalget i lesersørvisbrosjyrene (to av de syv brosjyrene har sjangeravgrensning, nemlig Lyrikk og Krim og Spenning, og er listet ovenfor):

Du kan dele filmene videre fra Youtube ved å hente ut lenker til enkeltfilmer og sette inn i nettartikler, e-poster, presentasjoner og lignende. Når du har funnet den filmen du vil dele, trykk på delingsknappen (rød pil under) i Youtube og velg hvilken kanal du vil dele i. Du kan også kopiere lenken, og bygge den inn for eksempel i en nettartikkel.

Slik kan det se ut når du legger lenken inn i et nettsted:

Mediebank

I Bibliotek24 sin Mediebank får du tilgang til å laste ned filmene. Du finner filmene samlet i et eget album: Kulturfondstafetten.

Du kan søke etter tittel eller forfatter i søkefeltet. Hver film finnes i to versjoner, med innbrent tekst og uten tekst.

Trykk på den varianten du vil ha, og deretter på knappen for å laste ned.

Når du har lastet ned filmene du vil ha, kan du dele dem i de sosiale kanalene biblioteket ditt har. Kanskje har dere også en infoskjerm dere vil vise dem på?

Alle filmene er i stående format (1080 x 1920 px) og er dermed best tilpasset mobilskjerm.

Vi har også tekstfiler for alle filmene, men vi har dessverre ikke funnet en god måte å dele dem på ennå. Ta kontakt med oss ved behov, så finner vi en løsning

Lær mer om Mediebanken i denne læringsressursen:

Foto og kampanjer i mediebank