jun

NOKU-konferansen 2024

Heldags mandag 3. juni 2024 – onsdag 5. juni 2024
Lillestrøm kultursenter / Lillestrøm bibliotek
Påmeldingsinformasjon vil bli lagt ut i løpet av noen uker,

Arrangør: Norsk kulturforum – NOKU

Tradisjonen tro er det vinneren av Norges kulturkommune som er vertskap for NOKUs store, årlige landskonferanse. Det betyr at i 2024 arrangeres konferansen i Akershus, og nærmere bestemt på Lillestrøm.

Ambisjoner – et levende kulturliv for alle

Temaet i år er «Ambisjoner – et levende kulturliv for alle», og tar for seg visjoner, utviklingstrekk og ambisjoner for sektoren inn i fremtiden

På NOKU-konferansen 2024 ventes oppimot 200 deltagere og medlemmer fra hele landet.

Kulturrikets tilstand åpner konferansen! «Kulturrikets tilstand» ble arrangert som en høyprofilert og årlig dagskonferanse av Telemarksforskning, i perioden 2009-2019. I fjor inngikk «Kulturrikets tilstand» i programmet på Kulturytring.
I 2024 starter NOKU-konferansen med programposten «Kulturrikets tilstand», hvor Telemarksforskning vi gi en statusbeskrivelse av kulturpolitikken i Norge anno 2024, supplert med aktuell og relevant forskning.

NOKU vil røpe flere spennende innledere og programposter utover de neste ukene, men kan friste med temaer som kunstig intelligens, kultur og helse, gaming og spillformidling, universell utforming, lokal talentutvikling, mangfold og utenforskap.

NOKU ser frem til å invitere medlemmer og gjester til kulturkvartalet i Lillestrøm gjennom flere dager med et faglig og kunstnerisk program av høy kvalitet. Det blir også kulturelt vorspiel mandag kveld den 3. juni, studieturer i regionen, den tradisjonsrike festmiddagen og generelt god stemning.

Arrangementets nettside: https://www.noku.no/velkommen-til-arets-noku-konferanse