okt

Lillestrøm kulturkonferanse 2023

Onsdag 25. oktober 2023, at 10:00 – 23:00
Lillestrøm kultursenter / Lillestrøm bibliotek
Deltakeravgift: kr 1100 for dagspass inkl. varm lunsj / kr 1700 for heldagspass inkl. lunsj, middag, artistsamtale og konsert.

Arrangør: Lillestrøm kommune

Lillestrøm kommune skal for andre gang arrangere en nasjonal kulturkonferanse i samarbeid med aktørene i kulturkvartalene

Lillestrøm kommune ble 20. juni kåret til Norges kulturkommune 2023-2025, noe som vil markeres under årets konferanse. Kulturkonferansen retter seg mot offentlig sektor, ansatte i kulturinstitusjoner, kunstnere, kulturaktører og frivillige organisasjoner.

Kulturtanken og fylkesbiblioteket bidrar som medarrangører på to parallelsesjoner.

Programmet tar utgangspunktet i følgende spørsmål: Hvilket ansvar har kommunen for at alle innbyggere skal ha tilgang på kulturopplevelser innenfor ulike kunst- og kulturuttrykk? Forholdet mellom kommune, fylke og stat – hvem har ansvaret for bredde og mangfold?

I år utvides konferansen til å ha både et dagsprogram fra 10-16 og et heldagsprogram med festmiddag, artistsamtale og konsert. Man kan velge om man vil delta på dagen eller få med seg hele programmet.

Konferansen er en del av Litt av en fest – Nedre Romerike litteraturfestival, og vi håper så mange som mulig vil få med seg arrangementene dagen etter. Informasjon om hotellavtaler kommer.

På årets konferanse kan du høre blant andre Audun Vinger, Danby Choi, Ida Elisassen Coker, Tobias Santelmann og Trine Kjuus.

Arrangementets nettside