apr

Grønne bibliotek 3.0.
åpent for alle

Arrangør: Fylkesbiblioteket i Akershus,  Buskerud og Østfold

Hvordan kan satsing på bærekraft i bibliotekene brukes til å bygge opp under delingskulturen uten å bli “enda en ny oppgave” i en travel hverdag?

Jobber du i folkebibliotek, og er nysgjerrig på bibliotekenes rolle i forhold til bærekraft? Eller har du allerede ansvar eller interesse for grønn omstilling i biblioteket?

Enten du brenner etter å gjøre en forskjell eller trenger inspirasjon og bevisstgjøring tror vi du kan ha utbytte av å delta.

Fylkesbiblioteket håper du vil være med å løfte temaet grønne bibliotek videre og diskutere hvordan bibliotekene kan bli en viktig del av det grønne skiftet.

Hvordan får vi bærekraft inn i alt vi gjør?

Vi markerer samtidig Uke 17: Bibliotekenes bærekraftsuke som en viktig arena for bibliotek som vil vise at de kan bidra til å nå målene i FN17. Her ligger Danmark foran oss i løypa og vi har invitert Pia Damsgaard Ravn fra Herningbibliotekene til å inspirere og dele praktiske eksempler fra DK. Fullt program kommer etter påske.

Arrangementets nettside