apr

Digitalt påfyll: Bibliotekenes litteraturpris 2024

Torsdag 25. april 2024, at 09:00 – 09:45
Påmelding gir deg tilgang til sendinga via link i e-post.

Arrangør: Agder fylkesbibliotek

Veronica Talgø og Brit Karen Einang fra Trondheim Folkebibliotek presenterer de ti nominerte til Bibliotekets litteraturpris 2024.

Bibliotekets litteraturpris ble opprettet i 2022 av de åtte største bibliotekene i Norge. I fjor deltok over 100 bibliotek i formidling av prisen, og vi håper enda flere vil være med i år.

Vinneren av prisen vil bli kåret av et engasjert publikum bestående av bibliotekansatte, lånere og andre leseglade. Årets utdeling av Bibliotekets litteraturpris vil finne sted på Deichman Bjørvika senere i år.

Les mer om Bibliotekets litteraturpris her: https://www.biblioteketslitteraturpris.no

Agder fylkesbiblioteket har utviklet konseptet som er tatt videre i prosjektet Formidlingskompetanse i folkebibliotek (FiF) som et tilbud til bibliotek i hele landet! Agder står fortsatt som redaktør for tilbudet, og tar imot ønsker og innspill om innhold.

Påfyllene kan ses i opptak på Bibliotekutvikling.no