sep

Starter: Tirsdag 24. september 2024, kl. 09:00
Avsluttes: Onsdag 25. september 2024, kl. 15:00
Skien bibliotek

Velkommen til to dager fylt med inspirasjon og faglig påfyll i Skien! Her får du høre nordiske foredragsholdere innen leseforskning, opplevelsesdesign, litteraturformidling og litterære museum.

Arrangør: Appelsinia Litteraturfestival (Skien bibliotek), i samarbeid med Telemark fylkesbibliotek og Kulturtanken

Appelsiniaseminaret 2024 foregår under årets Appelsiniafestival! Her får du inspirasjon og lærer konkrete metoder for litteraturformidling, både fra vårt eget felt, men også utenfra, med overføringsverdi til litteraturen.

Appelsinia litteraturfestival tar årlig imot over 3000 barn og unge i Skien og tilbyr en uke fylt med et bredt litterært program. Vi får være med når barna opplever litteraturformidlinger med noen av landets fremste forfattere og formidlere, og høre fra foredragsholdere fra Norge, Sverige og Danmark.

Arrangementets nettside: Appelsinia-seminar