Uke 17 – Bibliotekenes bærekraftsuke

Onsdag 20. mars 2024, at 09:00 – 10:00

Arrangør: Norsk Bibliotekforening

Norsk Bibliotekforening inviterer alle bibliotek til å sette FNs bærekraftsmål på dagsorden i uke 17: 22.- 28. april.

Bli med og vis frem hva bibliotekene bidrar til for å skape et bærekraftig samfunn!

Arbeidet er i tett samarbeid og inspirert av den danske «Uge17», som arrangeres for andre gang i Danmark. I 2023 deltok over 70 bibliotek, og flere andre aktører og samarbeidspartnere har bidratt til å markere «Uge17».

Vil du vite mer om Uke17 ?

For å høre mer om kampanjen og om hvordan ditt bibliotek kan bidra, inviteres du til webinar

• Hva er Uke17? Berit Skillingsaas Nygård, Bærekraftsutvalget, Norsk Bibliotekforening
  • Hvorfor og hvordan gjennomføre Uke17, Thomas Sture Rasmussen, prosjektkoordinator, Danmarks Biblioteksforening.
  • Bibliotekenes bærekraftsarbeid i praksis:
    Sølvi Tellefsen, Lillestrømbibliotekene
    Jannicke Røgler, Trondheim folkebibliotek

Du inviteres også til å sende inn hvordan du ønsker å markere uken. Du finner også visuelt materiell og et eget inspirasjonshefte her.

Les mer om kampanjen Uke17