Lansering av ny nettside for Bibliotekkortet

Den nye nettsiden til Bibliotekkortet er lansert, og sluttbrukeren møter nå en moderne og mer brukervennlig side når hen skal registrere seg som bruker av det nasjonale lånekortet.

Se nettsiden her:

Sidene har blitt testet av bibliotek underveis for å bli så brukervennlig som mulig. Vi ønsker at flere går inn på sidene og tester, og kom gjerne med tilbakemeldinger til oss for videre utvikling.

Sidene er kun på bokmål og nynorsk foreløpig, og kommer på både engelsk og nord-samisk etter hvert. Vi bestiller oversettelse når vi ser at sidene fungerer slik de skal.

All informasjon til bibliotekansatte om kortet er flyttet til nettstedet bibliotekutvikling.no. Ta gjerne en kikk der også for å se om det hele gir mening.

Vi minner som alltid om at dere reservere nye nummerserier før dere bestiller trykk av nye lånekort. Reserveringer gjøres fra siden til bibliotekansatte på bibliotekutvikling

De nye sidene er klar til bruk slik de er i dag, men i en periode har vi både de nye og de gamle sidene tilgjengelig. På sikt skal de to gamle sidene for registering og for lånekortet pensjoneres. Uansett om en søker etter nasjonalt lånekort eller Bibliotekkortet så skal en ende opp på Bibliotekkortets sider.