nov

Verksted om beste praksis for digital inkludering

Torsdag 7. november 2024, at 10:00 – 16:00
Bærum bibliotek – Bekkestua
Påmeldingsfrist: 24. oktober 2024. Begrenset antall deltakere.

Arrangør: Fylkesbibliotekene i Akershus, Buskerud og Østfold HK-dir, KS og Bærum bibliotek

Hvordan kan vi best støtte innbyggere som mangler digitale ferdigheter? Vi ønsker å samle veiledere fra hele landet for å finne felles beste praksis, og styrke arbeidet rettet mot innbyggere som har utfordringer knyttet til digitale ferdigheter.

Samlingen er for deg som veileder de som:

• synes at det er vanskelig å forstå norsk språk
  • er usikker på hvordan det norske samfunnet er organisert
  • møter veggen når språket på nett er for byråkratisk
  • ikke har nettilgang eller som mangler egen PC
  • er overveldet av å bli henvist til digitale kanaler overalt
  • har dårlig syn eller dårlig hukommelse

Jobber du med digital inkludering i bibliotek, på servicekontor, i frivilligsentraler eller i andre kommunale tilbud er du i målgruppen. Verkstedet er åpent for ansatte i offentlig sektor i hele landet.

Detaljert program er fortsatt under utarbeidelse, og vil bli oppdatert fortløpende på nettsiden til Fylkesbiblioteket i Akershus, Buskerud og Østfold.

Deltakelse er gratis – reise dekkes av hver enkelt hvis ikke annet er avtalt på forhånd. Merk at det er begrenset antall plasser, og at tilbudet gjelder maks to deltakere fra samme kommune/prosjekt/virksomhet. Du får endelig beskjed om at du får plass etter 24. oktober.

Ekstra! Som et bonustilbud med tanke på de som kommer dagen før, tilbyr HK-dir et miniverksted om veilederrollen og personvern onsdag 6.11. kl. 14.30-17.30. Verkstedet vil foregå i lokalene til HK-dir i Oslo

Har du lang reisevei kan HK-dir støtte reise og overnatting. Kryss av for dette i påmeldingsskjema og vi vil ta kontakt. Vi kan dekke for inntil 10 personer, men pass på at dette har en egen tidligere frist.

Arrangementets nettside