sep

ROM FOR KULTUR – Kulturarenakonferansen 2024

Heldags mandag 9. september 2024 – tirsdag 10. september 2024

Arrangør: Kulturrom, Kulturalliansen, NOKU, Norsk musikkråd, Noregs Ungdomslag  og Norske kulturhus

Tid og sted: Sentralen , Oslo. Mandag og tirsdag 9. og 10. september 2024.

Kulturrom, Kulturalliansen, NOKU, Norsk musikkråd, Noregs Ungdomslag  og Norske kulturhus inviterer til kulturarenakoferanse! I løpet av konferansen vil det blir tatt opp tematikk rundt egna kulturlokaler fra ulike innfallsvinkler:

Framtidens kulturlokaler er allerede bygget – hvordan sørge for at disse blir bedre egnet og mer brukt?

• Hvordan sikre gode medvirkningsprosesser i planlegging av kulturlokaler?
  • Når gamle industribygg blir kulturlokaler – eksempler på gode transformasjonsprosesser
  • Hvordan fungerer skolen som kulturarena?
  • Hvordan får vi opp bestillerkompetansen? Og hva er rollen til bestiller, arkitekt og akustiker og lokalt kulturliv?
  • Hvilke muligheter og utfordringer finnes for landets organisasjons-eide bygg for å kunne bli bedre kulturrom?
  • Hvordan fungerer dagens virkemidler for bygging og utbedring av lokaler?
  • Hvorfor er kulturell infrastruktur viktig for byer og lokalsamfunn – og hvordan sikrer vi en bærekraftig utvikling?
  • Hvilke forutsetninger har kommuner og fylkeskommunene for arbeid med utvikling av egna lokaler og kulturarenaplaner?
  • Framtidas kulturlokaler og grønnere investeringer
  • Hva trenger de ulike kulturuttrykkene?
  • Smart planlegging: Hvordan kan alle nye offentlige bygg bli egna for kultur?

Vil du bidra? Ta kontakt med oss på post@kulturrom.no.

Følg med på de ulike samarbeidsorganisasjonenes nettsider og nyhetsbrev for lansering av program og mer info om påmelding.

Mer info og program kommer!

Arrangementets nettside: Rom for kultur- kulturarenakonferansen 2024