okt

NBF Barn og unge seminardag: Faglig påfyll!

Fredag 25. oktober 2024, at 09:30 – 15:00
Påmeldingsfrist 10. okt

Arrangør: Norsk bibliotekforening Barn og unge

Vi har et variert og godt program, med temaer vi ønsker å gi ekstra fokus til, og lyser i tillegg ut to stipender for de av våre medlemmer som vil delta fysisk på seminaret og har lang reisevei til Oslo.

Programmet starter med registrering fra kl. 9.30 og avslutter til ca kl. 15.00 med sosialt samvær på slutten. Det blir mange spennende programposter, som en (gjen)introduksjon til denboka.no, et innlegg om kunstig intelligens og mer til!

Nytt av året er at seminaret blir strømmet digitalt, så det er mulig å få med seg seminaret selv om man ikke kan komme fysisk til Oslo. Det digitale programmet vil avsluttes ca kl. 14.

Seminaret er gratis for alle som er privatmedlemmer i Norsk bibliotekforening Barn og unge. Hvert organisasjonsmedlem kan sende et medlem gratis. Dersom flere fra organisasjonen skal delta, er deltakeravgiften 100 kr per person. For ikke-medlemmer er prisen 100 kr. Betalingsinformasjon blir tilsendt.

Det blir lunsj og kaffemat.

Søk stipend for å delta på seminaret

Vi utlyser i år to stipender á inntil 5000 kr for de av våre medlemmer som vil delta fysisk på seminaret og har lang reisevei til Oslo. Dette er stipend som alle medlemmer kan søke på.

Dersom det er flere tilsatte ved våre medlemsbibliotek som søker, vil det i utgangspunktet kun bli gitt stipend til en person per institusjon. Stipendet kan brukes til reise og opphold og eventuelle andre utgifter man har i forbindelse med deltakelse på seminaret.
Send en søknad på e-post til: barnogunge@norskbibliotekforening.no

Skriv kort om hvorfor du vil reise på Norsk bibliotekforening Barn og unges seminar og hva din bakgrunn er. Til gjengjeld ønsker vi at du skriver noen setninger og tar et par bilder som deles på vår Facebook-side. Det trenger ikke være en lang og komplisert søknad, det holder med noen setninger om hvorfor du vil dra.

Stipendet går til å dekke reise- og bokostnadar til seminaret.