apr

Alta bibliotek

Arrangør: Finnmark fylkesbibliotek i samarbeid med Alta bibliotek

Om festivalen

På toppen av Europa, ved Barentshavet, nært Finland og Russland, arrangerer Finnmark fylkesbibliotek Finnmark internasjonale litteraturfestival hvert andre år. Finnlitt byr på litteraturglede, opplevelser, kunnskap og debatt, vekselvis i festivalbyene Alta og Kirkenes.

Finnmark internasjonale litteraturfestival vil

• inspirere barn, ungdom og voksne i Finnmark til å bli aktive litteraturbrukere
  • være et møtested for litteraturarbeidere og litteraturinteresserte i Finnmark
  • formidle ny og eldre litteratur fra Finnmark og nabolandene i nord
  • formidle verdenslitteratur til Finnmarks befolkning

Programmet 2024

Programmet oppdateres fortløpende her på våre nettsider. Endringer kan forekomme. Billettsalget starter i januar 2024. Du kan lese mer om menneskene du møter på scenen under Aktører.

Tema for festivalen

Finnlitt har alltid et overordnet tema som samler festivalens innhold. I år er temaet TRO.

Arrangementets nettside: https://finnlitt.no