Erfaringssamling for digital inkludering

Heldags mandag 27. mai 2024 – tirsdag 28. mai 2024
Lillestrøm kultursenter / Lillestrøm bibliotek
Påmeldingsfrist: 18. mars 2024. Begrenset antall deltakere.

Arrangør: HK-dir, KS, Nasjonalbiblioteket, Lillestrøm bibliotek og fylkesbibliotekene i Akershus, Buskerud og Østfold

Vi ønsker å samle ressurspersoner fra offentlig sektor som jobber med og for digital inkludering. Vi ønsker å nå deg som vil dele erfaringer og finne beste praksis i veiledning av innbyggere som strever med å mestre den digitale hverdagen.

Bli med på to dager med inspirasjon, faglig påfyll og diskusjon!

• Hvordan skal vi jobbe for likeverdige tjenester der alle er inkluderte?
  • Hvordan får vi til best mulig samarbeid til beste for innbyggeren?

Målgruppen er veiledere i førstelinje – for eksempel ansatte i bibliotek og innbyggertorg/servicekontor.

Program

Programmet er under utvikling og vil bli tilpasset deltakernes erfaringer og utfordringer.

Det er derfor viktig at du melder inn ønsker for innhold og deling i påmeldingsskjemaet.

Vi setter av god tid til erfaringsdeling, samtaler og faglig påfyll.

Hva vil vi oppnå?

• Bedre veiledning i digitale tjenester til beste for innbyggeren
  • Godt samarbeid mellom ulike fagmiljøer
  • Økt veiledningskompetanse
  • Mer brukervennlige digitale tjenester
  • Gode nettverk og miljø for kunnskapsdeling

Samlingen er gratis

Arrangørene dekker overnatting, lunsj og pausemat. Utgifter til reiser må deltakerne dekke selv.

Påmelding

Meld på maks to deltakere fra hver kommune/prosjekt. Deltakere som ønsker å dele sine erfaringer og/eller erfaringer i korte innlegg vil bli prioritert. MERK at dere vil få en bekreftelse på påmeldingen etter 18.03 grunnet få plasser.