Ung, glad mann sitter i en trapp i biblioteket og lytter med høretelefoner
sep

Digitalt påfyll: Tibi -tilrettelagt litteratur for alle

Torsdag 26. september 2024, at 09:00 – 09:45
Påmelding gir deg tilgang til sendingane via link i e-post.

Arrangør: Tibi- Biblioteket for tilrettelagt litteratur

Lær mer om hvordan Tibi tilbyr lydbøker, e-bøker og punktskriftbøker til personer med funksjonsnedsettelser som gjør det vanskelig å lese. Dette påfyllet er særlig nyttig for bibliotekansatte som ønsker å styrke sin kompetanse i å betjene alle typer lånere.

Ida Corneliussen Moe fra Nasjonalbiblioteket presenterer Tibi (tidligere NLB), biblioteket for tilrettelagt litteratur. Ida er barne- og ungdomsbibliotekar hos Tibi, og hun vil gi en oversikt over Tibis tilbud og tjenester, fortelle om navneendringen, og introdusere nettkurset «Tibi i verktøykassa».

Ung, glad mann sitter i en trapp i biblioteket og lytter med høretelefoner

Tibi i verktøykassa –  tilrettelagt litteratur til alle som trenger det

Kurset for deg som ønsker å lære mer om tilrettelagt litteratur og funksjonsnedsettelser som gir lesevansker.

Digitalt påfyll er en del av det nasjonale samarbeidsprosjektet Formidlingskompetanse i folkebibliotek (FiF).

Les mer og få oversikt over alle digitalt påfyll i FiF her