Digitalt påfyll: Tips og triks ved søk i Nettbiblioteket

I dette digitale foredraget går Nasjonalbiblioteket gjennom hva som finnes av innhold i Nettbiblioteket og hvordan man kan gjøre bedre søk.

Nasjonalbibliotekets digitale bibliotek gir nye muligheter for søking på tvers i mange kilder. Her kan du søke i bygdebøker, aviser og annen litteratur. Å orientere seg i hundretusenvis av bøker og millioner av aviser er likevel ikke alltid så enkelt.

I dette digitale webinaret går Vidar Iversen fra Nasjonalbiblioteket gjennom hva som finnes av innhold og hvordan du kan gjøre søkene bedre. Han viser oss hvordan du kan sortere treff, søke etter ord i sammenheng og navigerer deg rundt i Nettbiblioteket.

Videoen er et opptak fra 12.03.2022

Digitalt påfyll er en del av det nasjonale samarbeidsprosjektet Formidlingskompetanse i folkebibliotek (FiF).  Annenhver uke kan du få et digitalt foredrag om aktuelle bibliotekspørsmål. Agder fylkesbiblioteket har utviklet konseptet, og står fortsatt som redaktør for tilbudet, og tar imot ønsker og innspill om innhold.