okt

Kun for bibliotekansatte
Teams

Arrangør: Bibliotek24

Årets tilknytningsperiode går fra 21/10-15/11, det vil si uke 43-46. I forkant av denne vil vi invitere alle bibliotek til et webinar hvor vi forteller mer om prosessen som har ledet opp til at du kan logge på ConsortiaManager.com og bestille de digitale innholdstjenestene ditt bibliotek skal tilby innbyggerne i 2025.

Hvordan vi jobber med tjenestene, hvordan det går med overgangen fra prosjekt til drift og ikke minst hvordan årets forhandlinger har gått vil dere få høre mer om i årets webinar som varmer opp til tilknytningsperioden som løper fra slutten av oktober til første halvdel av november.

Bibliotek24 er som kjent et resultat av Prosjekt Digin og henter sin inspirasjon fra Det Digitale Folkebibliotek i Danmark. Det er imidlertid mange forskjeller på danske forhold og norske forhold, så vi jobber stadig med å optimalisere hvordan Bibliotek24 best mulig kan støtte oppunder norske folkebibliotek og offentlige videregående skolebibliotek.

Allerede i mai startet Bibliotek24 arbeidet med å forberede produkter for neste år. Dette ble innledet med å sende ut en kunngjøring på Doffin og Ted for å synliggjøre aktiviteten for flest mulig potensielle leverandører av digitale innholdstjenester. I juni hadde vi vårt første fellesmøte med alle leverandørene og de som valgte å gå videre leverte inn et tilbud som vi nå jobber med å forhandle på.

Det blir selvfølgelig tatt opptak av webinaret, slik at dersom det er en skrankevakt eller et annet møte som kommer i veien, vil du likevel få med deg alt du trenger å vite før årets tilknytningsperiode + litt til. Vi vil også gjøre vårt beste for å svare opp eventuelle spørsmål i chatten.

Arrangementets nettside