Nyhuusseminaret 2020: Lokke, lure, liste lånerne inn?

Seminaret er en feiring av Haakon Nyhuus og den nyvinningen han sto for innen biblioteksdrift. Samtidig er det en feiring av den nyskapning og utvikling vi ser i bibliotekene i dag. Vi ser fram til å vise dere en rekke av landets mest spennende bibliotekprosjekter til inspirasjon og opplysning.

Årets tema henger tett sammen med den nye nasjonale bibliotekstrategien. Hvordan skal vi nå ut til nye brukere, hvordan formidle våre tilbud, hvordan gjøre flere til aktive brukere og lesere.

Konferansen innledes ved Nina Vogt. Hun er høyskolelektor ved Handelshøyskolen BI i Oslo, og er kjent som en særdeles engasjert foreleser. Hun underviser i markedsføringsledelse, forbrukeradferd, service og innovasjon.

Blant prosjektene som skal presenteres finner vi nynorske turbibliotek, Karanteket, et samarbeid mellom en kunsthallen og et folkebibliotek, LittFri – kafé, bibliotek og fritidsklubb, og et biblioteks vei fra boklager til informasjonssentral.

I tillegg vil Øyvind Engh presentere NLB.

Les mer og meld deg på her!