Prisvinnende spill kjøpt inn til bibliotek

Innkjøpsordningen for spill gjør det mulig for bibliotek å tilby nye spill med høy kvalitet.

Det er Norsk filminstitutt som står for innkjøp av spill til bibliotek, og ordningen gir en god mulighet for brukerne av biblioteket til å bli kjent med det rike utvalget av spill som utvikles og produseres i Norge.

Blant spilltitlene som er tilgjengelige for nedlastning nå er Draugen fra Red Thread Games som nylig ble kåret til Årets spill 2019, og Degrees of Separation fra Moondrop som vant prisen for beste spilldesign.

Prisvinnere fra 2018, som My Child: Lebensborn fra Teknopilot/Sarepta Studio, Iconoclasts fra Bifrost Entertainment og Pode fra Henchman & Goon, er også kjøpt inn til bibliotekene.

Biblioteket som ønsker det, vil få informasjon hvert gang et nytt spill blir gjort tilgjengelig. Spillene laster biblioteket ned til nettbrett, konsoller eller datamaskiner.

Bibliotek som ønsker å benytte norske dataspill som er kjøpt inn av Norsk filminstitutt til bruk i biblioteksammenheng kan sende en e-post til bibliotek@nfi.no.