Erlend Loe og Brynjulf Tjung Tjønn leser høyt!

I forbindelse med Høytlesingsdagen deler vi to høytlesingsfilmer, som er fine å dele på sosiale medier eller på skjermer i biblioteket deres – enten du arrangerer høytlesingsdag eller ikke!

I forbindelse med Høytlesingsdagen finner dere to høytlesinger som er fine å dele på sosiale medier eller på skjermer i biblioteket deres.

Erlend Loe leser fra romanen Helvete. Om den skriver forlaget:
Nyskilte Rakel har flyttet fra enebolig til rekkehus og har barna i oddetallsuker. I partallsukene har hun mye tid, og en dag bestemmer hun seg for å gå løs på hageflekken med den litt rustne spaden som står i skjulet. Ikke før har hun begynt å grave, så støter hun på en lem som viser seg å føre lukt til helvete. Med umiskjennelig loesk blikk og humor blir vi med på en reise inn i mørkets hjerte

Brynjulf Jung Tjønn leser fra romanen Smadra. Om den skriver forlaget:

Faren til Oda triller sykkelen hennar i garasjen. No skal ikkje Oda bruke han meir. Ho har så dårleg balanse, men dette var absolutt siste gong Oda skal falle og slå seg. Det er historia Oda fortel til alle dei som spør. Men både ho og mora veit at sanninga er noko heilt anna. At sanninga er ei historie Oda ikkje klarar å fortelje til nokon. Ikkje til far. Ikkje til læraren. Ikkje til bestevenen, Milad, sjølv om han har opplevd mykje verre ting før han kom til bygda der Oda bur. Smadra er ei ungdomsbok som gjer vondt, men som handlar om å ville gjere godt.