Lokaltur og lokallitteratur i Modum

Prosjekteier:Modum bibliotek
Status:Pågående
Tidsperiode:2024

Formidle lokal litteratur og lokalhistorie
Få kontakt med ikke-lånere
Lokke dem med at det finnes mer av dette på biblioteket
Skape magiske tur- og litteratur øyeblikk

Modum kommune har flott natur og et rikt og variert turterreng.Modum og Sigdal turlag har en turgruppe på ca. 30 personer som møtes hver onsdag til tur i Modum. Det er ulike turer hver gang, og det er ca. 30-40 spreke pensjonister som er med hver gang. De har med seg matpakke og termos eller så tenner de bål og griller og koser seg når de raster. Tanken er at vår turglade bibliotekar blir med på turene ca. 2 ganger pr.mnd. Han har god kunnskap om Modums historie og det som ellers er skrevet om dette, og vil gjerne formidle noe av denne kunnskapen videre. I tillegg har vi tre nålevende lokale forfattere som han også gjerne leser bøkene til og formidler. Disse er meget forskjellige i stil og genre, men det gjør det hele mer spennende og krevende? Disse er Gunn Marit Nisja, Cathrine Knudsen og Thure Erik Lund. Kanskje blir de også med på tur en gang?
Turlaget er meget positive til tiltaket, og mener at dette kan være flotte og lærerike innslag på turene deres.