Møter med film

Prosjektkategori:Innsatsområder: Biblioteket som møteplass
Status:Avsluttet
Tidsperiode:2014

Med prosjektet ønsker biblioteket å trekke nye brukere til biblioteket. Gjennom kunnskapsformidling ved visning av kvalitetsfilm vil en skape debatt og samtale om aktuelle verdispørsmål.

I to av bibliotekets avdelinger vil det fra og med høsten 2014 vises film.
Filmtilbudet vil bestå av visninger for barn og voksne på faste tidspunkter. En tenker seg for eksempel film for småbarnsfamilier på lørdag formiddag,
kino for eldre en formiddag ukentlig og barnehagefilm en annen formiddag.

I tillegg ønsker biblioteket å etablere månedlige filmkvelder for ungdom og unge voksne. Filmvisningen settes inn i en ramme med en faglig innledning.
Filmene som vises bør reflektere samtidens aktuelle verdispørsmål og gi mulighet for samtale om disse problemstillingene i etterkant.
Til den faglige innledningen og samtaleledelsen vil biblioteket hente inn fagpersoner innenfor fagfeltet filmen har belyst.