Endringer i Depotbiblioteket i høst

Som følge av systembytte blir det begrenset tilgang til lageret i perioder høsten 2026.

Depotbiblioteket bytter automatlagersystem høsten 2026, og i den forbindelse stenger vi lageret den siste uken i hver måned fra og med august til og med oktober.

Selve overgangen til nytt system vil etter planen skje i starten av november.

Endringer for tilgang i perioden

I Biblioteksøk fjernes Depotbiblioteket som eierbibliotek i forkant av og under nedetidsperiodene, og blir dermed ikke tilgjengelig for sluttbrukere.

Det vil fremdeles være mulig å bestille fjernlån direkte i Bibliofilkatalogene til Depotbiblioteket og Det flerspråklige bibliotek samt å bestille bokpakker fra Det flerspråklige bibliotek. Siden lageret i perioder vil være stengt kan imidlertid leveringstidene bli forlenget med opptil en uke.

Påmeldingen er bekreftet

Takk for at du meldte deg på Nasjonalbibliotekets nyhetsbrev

Meld deg på nyhetsbrev fra Bibliotekutvikling

"*" obligatorisk felt

Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.