Nytt kurs for bibliotekansatte – Tibi i verktøykassa

Nettkurset Tibi i verktøykassa – tilrettelagt litteratur til alle som trenger det, er et nettkurs laget spesielt til deg som jobber i bibliotek. Gjennom halvannen time med video, tekst og eksempler lærer du om tilrettelagt litteratur og hvilke funksjonsnedsettelser som kan gi lesevansker. Du får en innføring i Tibis tilbud og får vite hva du kan gjøre for å gi flere tilgang til bøker og informasjon.

Som bibliotekansatt møter du alle slags lånere, også mennesker med syns- eller lesevansker. Mange i denne gruppen har nytte og glede av tilrettelagt litteratur. Med Tibi i verktøykassa blir du tryggere i møte med alle typer lånere. Gjennom korte tekster, videoer og oppgaver får du kunnskap og verktøy du enkelt kan inkludere i arbeidshverdagen.

Kurset ble lansert på Bibliotekmøtet i Haugesund, ligger i Kompetansebanken, og er åpent for alle.

Ta det alene eller sammen med kolleger!