Ny påloggingsløsning i Oria for bibliotek utenfor BIBSYS-konsortiet

Sikt og Nasjonalbiblioteket melder at fra 1. november vil bibliotek utenfor BIBSYS-konsortiet få en ny påloggingsløsning for Oria.

Tidligere har eksterne bibliotek logget inn via BIBSYS-Feide, men fra og med 1. november vil alle Oria-instanser få et eget påloggingsalternativ. Du logger inn på Oria.no eller via ditt lokale oria som tidligere, men møter et nytt alternativ:

Du velger «Pålogging for bibliotek» og blir sendt til Nasjonalbibliotekets innloggingsside, der du logger inn med det samme brukernavnet og passordet fra BaseBibliotek som tidligere.

Du trenger ikke endre eller opprette ny bruker.

Den gamle løsningen vil etter hvert bli avviklet, og alle anbefales derfor å ta i bruk den nye metoden så snart den er tilgjengelig.

All annen funksjonalitet forblir uendret.

Dokumentasjonen på dok.unit.no vil bli oppdatert med ny beskrivelse fra 1. november.