Kulturrådets skolebibliotekordning åpent for søknader

Nå er det mulig å søke på Kulturrådets skolebibliotekordning med innkjøp og distribusjon av kulturfondbøker til skolebibliotek!

Retningslinjer for ordningen, søknadsskjema og annen nødvendig informasjon finner du her.

Skolebibliotek i grunnskolen (1. til 10. trinn) som har bibliotek på skolens område kan søke på ordningen. Det kan søkes om å delta i ordningen i tre år og motta bøker som er tilpasset målgruppen barn og unge (1.–10. trinn) i denne perioden.

Skolebibliotekene som inkluderes i ordningen forplikter seg til å motta og formidle alle bøkene som inngår i ordningen i tre år, samt overholde oppbevaringsplikten på fem år som gjelder for innkjøpsordningene.

Søknadsskjema for ordningen er åpent, og søknadsfrist er 20. september kl 13.00.

Speed-date med søkerveiledning

Kulturrådets sekretariat inviterer til digital søkerveiledning om skolebibliotekordningen. Det blir satt av 15 minutter per veiledning. Lenke med innkalling blir sendt etter påmeldingsfristen.

Meld deg på en av de følgende dagene:
28. august
11. september
15. september

Gå gjerne inn på ordningssiden på nett i forkant av veiledningen. Der finner du både retningslinjene og praktisk informasjon om ordningen.

Nyhetssak – Kulturrådets forsøksordning for skolebibliotek gjøres permanent.