sep

Tirsdag 24. september 2024, at 10:00 – 15:00
Alles kulturhus – Hønefoss
Frist 16. sept

Arrangør: Ringerike bibliotek i samarbeid med Ringerike Frivilligsentral og Fylkesbiblioteket i Akershus, Buskerud og Østfold.

Hvordan skaper vi gode språkkafeer på biblioteket?

Bli med på Slabberas i Hønefoss tirsdag 24. september 2024 og del erfaringer med andre som jobber med språkkafeer.
Slabberas er en nettverkssamling om språkkafeer i bibliotek, og vi inviterer både bibliotekansatte, frivillige og andre interesserte i kommunene til å delta.

Deltakelse er gratis.

• kl. 09.30 Kaffe, te og registrering
  • kl. 10.00 Kunstnerisk innslag
  • Velkommen v/ordfører i Ringerike, Runar Johansen
  • kl. 10.25 Norge i mitt hjerte. Fra flyktning til stortingspresident – En samtale med stortingspresident og forfatter Masud Gharahkhani
  • kl. 11.30 Lunsj
  • kl. 12.30 Sammen skaper vi rom for alle. Ved Ringerike Frivilligsentral, Ringerike kommune, Ringerike og Hole Røde Kors og Kirkens Bymisjon Hønefoss
  • kl. 13.00 Dilemmaer på språkkafeen – gi og få tips og råd!. Gruppesamtaler med oppsummering i plenum. Foreslå diskusjonstema når du melder deg på!
  • kl. 14.00 Kaffepause
  • kl. 14.15 Nøkkelen til levedyktige språkkafeer. Deltakere og frivillige forteller om hva som motiverer dem
  • kl. 15.00 Takk for i dag

Ta kontakt med Camilla Sørbye på e-post camillasor@bfk.no eller Anette Vatnebryn på e-post anettev@bfk.no hvis du har spørsmål om Slabberas.

Velkommen! (Foto: Jarle Nyttingnes)