Bro mellom dataspill og bok- Levle med lesersørvis

Et hefte som forklarer hvordan appellfaktorene i Lesersørvis også kan gjelde for dataspill

Bøker og dataspill har mye til felles. Det betyr at dataspill kan være en god inngang for å formidle bøker eller andre medier til lånerne våre.

Gjennom FiF er det nå laget et hefte som forklarer hvordan appellfaktorene i Lesersørvis også kan gjelde for dataspill, og hva du bør være ekstra oppmerksom på når du snakker med en låner om dataspill og bøker. Heftet er trykket og sendt ut til alle landets folkebibliotek.

Det er også laget et sett med brosjyrer som inneholder bokforslag til de ulike spillene. Her er det brukt appellfaktorer for å finne bøker som kan interessere gameren.

Du finner heftet og brosjyrene på www.lesersorvis.no.

Skriv gjerne ut brosjyrene og del dem på ditt bibliotek. Vi  håper heftet og brosjyrene blir tatt godt i mot og spres over hele landet! Lykke til med formidling av både spill og bøker!

Heftet og brosjyrene er skrevet av Karen Birgitte Borud fra Verdal folkebibliotek i samarbeid med Vestfold og Telemark fylkesbibliotek og Viken fylkesbibliotek. Layout og illustrasjoner er laget av Karine Dalene og Andreas Iversen. Heftet er en del av prosjektet Formidlingskompetanse i folkebibliotek, som er støttet av Nasjonalbiblioteket.