okt

Boklansering: Innføring i programmering for humanister og samfunnsvitere

Torsdag 10. oktober 2024, at 11:30 – 12:30
OsloMet, Oslo Metropolitan University

Arrangør: Institutt for Arkiv-, bibliotek- og informasjonsvitenskap ved OsloMet

Læreboka er særlig rettet mot forskere og studenter i humaniora og samfunnsvitenskap som jobber med data fra nettet, eller data fra arkiv, bibliotek, museer og andre kulturarvssamlinger.

Førsteamanuensis Michael Preminger og universitetslektorer David Massey og Camilla Holm Soelseth ved Institutt for Arkiv-, bibliotek- og informasjonsvitenskap ved OsloMet inviterer til lansering av versjon 1.0 av Databehandling og -analyse med Python og OpenRefine: en praktisk innføring for humanister og samfunnsvitere.

Boka egner seg særlig for de som ønsker å studere kultur (i bred forstand) i form av digitale eller digitaliserte materialer, men som har lite eller ingen erfaring med programmering og behandling av data.

Gratis og åpent for alle! Det serveres kaffe og te. Velkommen!

Arrangementets nettside