Podkast

Liker du å høre på podkast? Levanger biblioteks podkast Les Litt, med Yngvild Knudsen og Jenny Austmo Wågan omtaler her ti av titlene i Bærekraftsbiblioteket.

Bærekraftsmål 1: ingen skal være fattige. Syden av Marianne Kaurin

Syden av Marianne Kaurin omtalt i Levanger biblioteks podkast Les litt.

Bærekraftsmål 2: ingen skal sulte. Supertorsken av Lise Osvoll.

Supertorsken av Lise Osvoll omtalt i Levanger biblioteks podkast Les litt.

Bærekraftsmål 3: god helse til alle. Lepra av Anders Totland. Illustrert av Martin Ernstsen.

Lepra av Anders Totland og Martin Ernstsen omtalt i Levanger biblioteks podkast Les litt.

Bærekraftsmål 4: alle skal få god undervisning på skolen. Lappjævel av Kathrine Nedrejord.

Lappjævel av Kathrine Nedrejord omtalt i Levanger biblioteks podkast Les litt.

Bærekraftsmål 5: jenter og gutter skal ha lik mulighet til et godt liv. Emmenline Pankhurst av Lisabeth Kaiser. Illustrert av Ana Sanfelippo.

Emmeline Pankhurst av Lisbeth Kaiser og Ana Sanfelippo omtalt i Levanger biblioteks podkast Les litt.

Bærekraftsmål 6: alle skal ha rent vann og trygge toaletter, 7: alle skal kunne bruke strøm som ikke skader lufta og jorda, og 13: stoppe klimaendringene. Hva er greia med klima? av Ole Mathismoen. Illustrert av Jenny Jordahl.

Bærekraftsmål 6, 7, og 13: Hva er greia med klima? av Ole Mathismoen og Jenny Jordahl omtalt i Levanger biblioteks podkast Les litt.

Bærekraftsmål 8: alle må ha trygge jobber og tjene nok, og 10: mindre forskjell mellom fattige og rike. Du, jente! av Fatima Sharafeddine.

Du, jente! av Fatima Sharafeddine omtalt i Levanger biblioteks podkast Les litt.

Bærekraftsmål 9: vi må finne opp nye ting og ha gode systemer. Flommen av Max Estes.

Flommen av Max Estes omtalt i Levanger biblioteks podkast Les litt.

Bærekraftsmål 11: bærekraftige byer og lokalsamfunn. Øya synker sakte av Sanne Mathiassen.

Øya synker sakte av Sanne Mathiasen omtalt i Levanger biblioteks podkast Les litt.

Bærekraftsmål 12, 13, 14, 15, og 17. Verden sa ja av Kaia Dahle Nyhus.

Verden sa ja av Kaia Dahle Nyhus omtalt i Levanger biblioteks podkast Les litt.

Under finner du episoden av Les Litt der Bærekraftsbiblioteket var tema for episoden. Noen av klippene over er hentet herfra.