Lån vandreutstillingen «Ja vi elsker ski»

Det flerspråklige bibliotek har laget vandreutstillingen «Ja, vi elsker ski», en utstilling som passer for barn i alderen 6-16 år.

Utstillingen er laget for å vekke interessen for ski blant barn, og samtidig vise at skikulturen er godt integrert også i andre kulturer. Skikulturen er godt integrert i det norske samfunnet og mange barn og voksne gleder seg til snøen kommer og skibakker og skiløyper er klare til bruk. Samtidig er den norske skikulturen lite kjent for en del barn som vokser opp i landet.

Her har vi samlet skjønnlitteratur og fagbøker på flere språk. Du finner fortellinger der handlingen finner sted i skibakker eller skiløyper og vi har fagbøker der du lærer om kjøreteknikk, utstyrsbehandling og sikkerhet.

Til sammen er det rundt 20 bøker på arabisk, engelsk, fransk nederlandsk, polsk, russisk, tsjekkisk og tyrkisk i utstillingen. Vi sender også med fem plakater i størrelsen A-3, A-4 og A-5 om skihistorie. I tillegg får du pyntegjenstander og en roll-up.

Det er gratis å låne utstillingen men du må bekoste returfrakten. Utlånstiden er 4 uker.

Utstillingen kan lånes i perioden desember til april hvert år.

Bilde fra utstillingen. Foto: Tonje Sivertsen
Bilde fra utstillingen. Foto. Tonje Sivertsen

For mer informasjon og bestilling, kontakt:

Gulnara Bakke

Ansvarlig for samlinger på armensk, belarusisk, bulgarsk, georgisk, latvisk, makedonsk, russisk, somali, tsjetsjensk, tyrkisk og ukrainsk.