Jeg vet HVEM jeg vil samskape med, men ikke om HVA

Du har en samarbeidspartner, for eksempel en frivillig organisasjon, som du ønsker å jobbe tettere med, men er usikker på hva dere kan samskape om. Dette er et fint utgangspunkt for likeverdig samskaping

Begynn med:

Du kan også ha nytte av:

Gode relasjoner er avgjørende for å kunne samskape. Tillit er din viktigste valuta.

Eksempel: Kongsberg – et bibliotek for og med ungdom

«Dere må gjøre noe for ungdom!». Dette var det klare budskapet i intervjuene Kongsberg bibliotek gjennomførte i startfasen av sitt samskapingsprosjekt. Biblioteket hadde gode tilbud til voksne og til barn, men hvilket tilbud fikk ungdommene og hva ville de egentlig at bibliotek skulle være for dem? Dette ble starten på samskaping med ungdom og det som skulle ende opp med å bli Kongsberg ungdomsbibliotek (KUB).

LES MER I BIBLIOTEKET SOM SAMSKAPER (2020), s. 36

Jens Ulrich er en av Nordens fremste eksperter på samskaping i offentlig sektor.

Tilbake til kurs