sep

Digitalt kaffeslabberas: Keenious i bibliotekundervisning

Tirsdag 24. september 2024, at 12:00 – 13:30
Digitalt kaffeslaberas: Keenious i bibliotekundervisning

Arrangør: Nanub – Nasjonalt nettverk for undervisningsutvikling i bibliotek i høyere utdanning

KI-baserte søkeverktøy er kommet for å bli. Hvordan forholder vi oss til nye Ki-baserte søkeverktøy i vår undervisning? Hvilke styrker, svakheter, farer og fordeler ser vi ved å trekke slike inn i undervisning?

Vi tar for oss ett av disse, Keenious, og diskuterer bruksområder, undervisning, fordeler, ulemper og mye mer. Vi varmer opp diskusjonen med to korte innlegg, samt en åpen runde hvor du som har erfaring med Keenious i undervisning oppfordres til å fortelle litt om det.

• Idunn Bøyum ( OsloMet) åpner
  • Gunhild Austrheim, HVL: Keenious inn i undervisning på HVL (10-15 min)
  • Eli Heldaas Seland, UiB: Noen erfaringer med Keenious og OpenAlex på UiB (10-15 min).
  • Deltagerne i møtet oppfordres til å kort dele undervisningserfaringer med Keenious
  • Diskusjon

Vi minner samtidig høstens neste møte, som er 05.12, hvor Bibliotekundervisning og sosial bærekraft står på agendaen.

Arrangementets nettside

Nasjonalt nettverk for undervisningsutvikling i bibliotek ble opprettet under Virak 2022 . Alle som jobber med undervisning i bibliotek i UH-sektoren er velkommen til å bli med.