Norsk Litteraturfestival 2023 – Bibliotekprogram

Onsdag 24. mai 2023, at 10:00 – 14:50
Debattene strømmes på egen nettside
Pris: kr. 500 inkluderer seminar, debatt og varm lunsj og kaffe
Påmeldingsfrist 15.mai

Arrangør: Innlandet fylkesbibliotek og Norsk bibliotekforening

Bibliotekseminar

kl. 10:00-13.30
Sted: Hvelvet, Gullsalen, Lillehammer

Bli synlig i kommunen!

Hva kan du som bibliotekleder eller bibliotekansatt gjøre i egen kommune for å bli mer synlig og bli hørt i kommunale prosesser?

Kursholder er Monica Skybakmoen.

Det blir foredrag, kombinert med workshop og selvrefleksjon, hvor du som deltaker på slutten av dagen skal sitte igjen med helt konkrete ideer til hva du kan gjøre i egen kommune for å bli mer synlig.

Dette er et aktuelt seminar for alle ansatte i bibliotek, selv om en ikke er leder.

Seminaret avsluttes med debatt.

kl. 14.00-14.50
Sted: Verdensteateret, Lillehammer

Med Nordens mest ambisiøse biblioteklov har Norge Nordens svakeste satsing på bibliotek.

Finland er best i Norden på bibliotek. De satser penger og ressurser – det gir resultater i form av skyhøyt utlån og besøk. Biblioteknorge er på Nordens jumboplass. Hva gjør vi med det?

I panelet: statssekretær i Kultur- og likestillingsdepartementet Odin A. A. Bohmann, biblioteksjef for Tønsberg og Færder bibliotek Birgithe Schumann-Olsen, leder i Norsk bibliotekforening Vidar Lund og førsteamanuensis ved OsloMet Sunniva Evjen.

Debattleder er forfatter Vidar Kvalshaug.

Debatten strømmes på egen nettside.

Se den andre bibliotekdebatten 25.mai