Sommerpåminnelse fra BaseBibliotek

Vi oppfordrer alle til å legge inn informasjon om sommerstengt i BaseBibliotek

Dette er viktig blant annet fordi Biblioteksøk sjekker dette feltet og hopper over bibliotek som er stengt for fjernlån når den ser etter bestillingsbibliotek.
Alma-bibliotek som ønsker å stenge for fjernlån, må i tillegg følge veiledningen fra Unit, som du finner her.

Å registrere midlertidig stenging av fjernlån i BaseBibliotek gjøres ved å logge på, og fylle ut datofeltene bak teksten «Hvis midlertidig stengt, fyll inn datofeltene». Hvis man ombestemmer seg, så kan man bare klikke vekk datoene ved hjelp av kryssene. Husk å lagre helt nederst. Meldingen om stengt vil fjernes automatisk når vi har kommet til siste dato.

Sjekk gjerne også at opplysningene vi har om dere i BaseBibliotek er korrekte. Med tanke på alle kommunesammenslåinger som har vært, så ber vi dere om å ta en ekstra titt på disse feltene:

• Bibliotektype
  • Institusjon / bibliotek
  • Overordnet bibliotek
  • E-postadresse
  • Organisasjonsnummer for fakturering

Mer informasjon om BaseBibliotek generelt finner man her: https://bibliotekutvikling.no/basebibliotek/

Ta gjerne kontakt med oss på basebibliotek@nb.no, hvis det er spørsmål om eller kommentarer til tjenesten!